Nedostatek vitamínů v těle

Vitamin D,

umožňuje kostem absorbovat vápník, který je nezbytný pro jejich růst a sílu. Existují dvě formy vitamínu. Vitamín D-2 se nachází ve žloutkách, tučných rybách, v mléčném mléku a játrech. Vitamín D-3 je vyroben tělem, když je kůže vystavena slunečnímu záření. Symptomy nedostatku vitaminu D zahrnují zlomeniny kostí a změkčení kostí. RDA pro vitamin D je 400 IU, i když někteří odborníci na výživu nyní doporučují 800 až 1000 IU. Nedostatek vitaminu D může zvýšit riziko degenerace makuly v očích, rakovině prsu a prostaty, cukrovce a vysokém krevním tlaku.

 

Vitamín A ,

je nezbytný pro zrak. Můžete získat vitamín A v potravinách, jako je zelenina, červená a žlutá zelenina, jasně zbarvené ovoce, játra, mléčné výrobky, olej z rybích jater a vejce. Symptomy nedostatku vitaminu A zahrnují noční slepotu, poškození očí, ztrátu zraku, suchou a šupinatou pleť, respirační infekce a další známky snížené funkce imunitního systému. RDA činí 2 333 IU u žen a 3 000 IU u mužů. Příliš mnoho vitaminu A může být toxické

 

Vitamín B-12,

je nezbytný pro neurologický systém a tvorbu krevních buněk. Živočišné produkty, včetně vajec, masa, mléčných výrobků a ryb, zejména škeble a tučné ryby jsou jedinými přírodními zdroji vitaminu. Je také přidán do některých obilovin. Nedostatek vitamínu B-12 je charakterizován abnormální chůzí u starších osob, ztráta paměti, nestabilita, deprese, zmatenost, snížené reflexe, snížený sluch a abnormální růst u dětí. Může dojít k trvalému neurologickému poškození. RDA vitaminu B-12 pro dospělé je 2,4 mcg. Vitamin C chrání buňky před poškozením a je nezbytný pro produkci kolagenu, esenciálního proteinu nacházejícího se v kostech, šlachách, vazy a chrupavce. Nedostatek vitamínu C způsobuje stav nazvaný kurděje, který má příznaky únavy, slabosti, bledé kůže, zapálené oči, zanícené dásně, bolesti svalů, špatnou chuť k jídlu, snadná tvorba podlitin, průjem, horečka, bolesti kloubů, podrážděnost a dušnost. Tuto důležitou živinu získáte z ovoce a zeleniny, zejména citrusových plodů, papájí, papriky, papriky, brambor, brokolice, listové zeleniny a sladkých brambor. RDA pro vitamin C je 75 mg pro ženy a 90 mg pro muže. Vitamin B-1 Vitamín B-1 nebo thiamin je nezbytný pro produkci červených krvinek, pro konverzi krevního cukru na energii a pro normální metabolické funkce srdce, nervů a svalů. Nedostatek vitaminu B-1 způsobuje beriberi. Existují dvě formy poruchy, které postihují především alkoholiků. Mokrý beriberi ovlivňuje kardiovaskulární systém a příznaky zahrnují dušnost během aktivity a spánku, rychlou srdeční frekvenci a otok dolních končetin. Suchý beriberi ovlivňuje nervový systém a je charakterizován zmateností, obtížemi chůze, zvracením, obtížemi mluvení a brněním, bolestí a ztrátou pocitu v rukou a nohou. RDA pro vitamín B-1 je přibližně 1,1 mg. Tento vitamín můžete získat z vepřového masa, obohacených obilovin, ořechů, ovesných vloček, slunečnicových semen a květáku.

 

Vitamin C,

chrání buňky před poškozením a je nezbytný pro produkci kolagenu, esenciálního proteinu nacházejícího se v kostech, šlachách, vazy a chrupavce. Nedostatek vitamínu C způsobuje stav nazvaný kurděje, který má příznaky únavy, slabosti, bledé kůže, zapálené oči, zanícené dásně, bolesti svalů, špatnou chuť k jídlu, snadná tvorba podlitin, průjem, horečka, bolesti kloubů, podrážděnost a dušnost. Tuto důležitou živinu získáte z ovoce a zeleniny, zejména citrusových plodů, papájí, papriky, papriky, brambor, brokolice, listové zeleniny a sladkých brambor. RDA pro vitamin C je 75 mg pro ženy a 90 mg pro muže. Vitamin B-1 Vitamín B-1 nebo thiamin je nezbytný pro produkci červených krvinek, pro konverzi krevního cukru na energii a pro normální metabolické funkce srdce, nervů a svalů. Nedostatek vitaminu B-1 způsobuje beriberi. Existují dvě formy poruchy, které postihují především alkoholiků. Mokrý beriberi ovlivňuje kardiovaskulární systém a příznaky zahrnují dušnost během aktivity a spánku, rychlou srdeční frekvenci a otok dolních končetin. Suchý beriberi ovlivňuje nervový systém a je charakterizován zmateností, obtížemi chůze, zvracením, obtížemi mluvení a brněním, bolestí a ztrátou pocitu v rukou a nohou. RDA pro vitamín B-1 je přibližně 1,1 mg. Tento vitamín můžete získat z vepřového masa, obohacených obilovin, ořechů, ovesných vloček, slunečnicových semen a květáku.

 

Vitamín B-1 ,

nebo thiamin je nezbytný pro produkci červených krvinek, pro konverzi krevního cukru na energii a pro normální metabolické funkce srdce, nervů a svalů. Nedostatek vitaminu B-1 způsobuje beriberi. Existují dvě formy poruchy, které postihují především alkoholiků. Mokrý beriberi ovlivňuje kardiovaskulární systém a příznaky zahrnují dušnost během aktivity a spánku, rychlou srdeční frekvenci a otok dolních končetin. Suchý beriberi ovlivňuje nervový systém a je charakterizován zmateností, obtížemi chůze, zvracením, obtížemi mluvení a brněním, bolestí a ztrátou pocitu v rukou a nohou. RDA pro vitamín B-1 je přibližně 1,1 mg. Tento vitamín můžete získat z vepřového masa, obohacených obilovin, ořechů, ovesných vloček, slunečnicových semen a květáku.

You may also like...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *