Proč jíst zeleninu

  • Většina zeleniny má přirozeně nízký obsah tuků/kalorií a nula procent cholesterolu.
  • Zelenina je důležitým zdrojem mnoha živin, včetně draslíku, dietních vláken, kyseliny listové,
    vitamínu A a vitamínu C. Většina má přirozeně nízký obsah tuků, kalorií a žádný cholesterol.
  • Udržuje zdravý krevní tlak. Zeleninové zdroje draslíku zahrnují sladké brambory, bílé brambory, bílé fazole,
    výrobky z rajčat (pasta, omáčka a džus), řepné greeny, sójové boby, špenát, čočka a ledvinové boby.
  • Celková zdravá výživa pomáhá snižovat hladinu cholesterolu v krvi a snižuje riziko srdečních onemocnění.
  • Vlákno je důležité pro správnou funkci střev. Pomáhá redukovat zácpu a divertikulózu.
  • Potraviny obsahující vlákniny, jako je zelenina, pomáhají poskytnout pocit plnosti s méně kalorií.
  • Folát (kyselina listová) pomáhá tělu tvořit červené krvinky.
  • Ženy ve fertilním věku by měly konzumovat adekvátní folát z potravin a navíc 400 mikrogramů syntetické kyseliny listové z obohacených potravin nebo doplňků.To snižuje riziko vzniku defektů neurální trubice, spina bifida a anencefalie během vývoje plodu.
  • Vitamin A udržuje oči a pokožku zdravé a pomáhá chránit před infekcemi.
  • Vitamin C pomáhá léčit řezy a rány a udržuje zdravé zuby.
  • Vitamín C pomáhá vstřebávat železo.

 

You may also like...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *